וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסמארטפון הראשון שלהם: האפליקציות שעוזרות לשמור על הילדים מרחוק

ארז ביטנשטיין בשיתוף בזק

5.1.2017 / 6:42

הילד הגיע לגיל שבו אפשר להתחיל, ואנחנו כמובן מדברים על הסמארטפון הראשון. הורים? תנחומינו, כי לפי דו"ח האינטרנט 2016 של בזק הוא יבלה איתו הרבה. כדי לרכך את המצב הנה אפליקציות חשובות שיאפשרו לכם לדאוג לילד מרחוק ולדעת מה עובר עליו

אילוסטרציה. ShutterStock
המכשיר האישי החדש מסמל עבורו את האישור הרשמי לכך שהוא שייך למשפחת האדם/ShutterStock

הם ביקשו שוב ושוב, אתם סירבתם שוב ושוב, אבל בסוף הגיע הגיל שבו אפשר להתחיל. הגשתם לילד את המתנה, הוא פתח בעיניים נוצצות ואחז בהתרגשות את הסמארטפון החדש שלו. רק שלו. עכשיו גם הוא מחובר לאנושות. זהו, המכשיר האישי החדש מסמל עבורו את האישור הרשמי לכך שהוא שייך למשפחת האדם.

הבעיה היא שבגילאים צעירים, כשהסמארטפון הראשון מונח ביד, לא תמיד הילדים מודעים לסכנות ועצמאות גדולה מדי עלולה לפגוע בהם, כך שעדיף שאנו, ההורים, נדע על כך ונוכל לעקוב אחריהם. לפי דו"ח מצב האינטרנט השנתי שחברת בזק פרסמה בדצמבר 2016, כ-37% מההורים לילדים עד גיל 18 עוקבים אחרי הפעילות שלהם בוואטסאפ, קוראים שיחות בסמארטפון שלהם ומשתתפים בקבוצות שהם חברים בהם, ו-40% מההורים אוסרים על הילדים להוריד אפליקציות מסוימות.

אז איך אפשר לעקוב אחרי הילדים מבלי לתת להם את התחושה כי מרגלים אחריהם ומחטטים בענייניהם? הפתרון, איך לא, גם הוא טכנולוגי, וכדאי להכיר כמה אפליקציות למעקב שמאפשרות להורים להפוך ל"רוח רפאים" בכל הקשור לסמארטפון של הילד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

Life360

אפליקציה חינמית ופופולרית מאוד היא Life360, המאפשרת להציע לבני משפחה או לחברים להצטרף אליה. ברגע שהילד נענה להזמנה ויוריד אותה תוכלו לראות את מיקומכם ומיקומו בכל רגע נתון. יתרון נוסף שהאפליקציה מאפשרת היא הזעקת עזרה מהחברים המקושרים, כשלחיצה על כפתור מסוים שולחת צלצול לכל אחד ואחד מהחברים שלכם בה.

Footprints

האפליקציה Footprints מוגבלת רק לבעלי אייפון ואייפד, אך נחשבת לקלה לתפעול ומדויקת. היישום הזה מאפשר מעקב אוטומטי אחרי הילדים, וההורה יכול להגדיר גבולות וירטואליים היקפיים, כמו בית הספר של הילדים, ולקבל הודעות כאשר "גבולות" אלה נחצים. אפשר גם להפעיל חיישני תנועה שיודיעו להורה על כך שיקיריו בתנועה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

Glympse

מי שרוצה להימנע מהרשמה של הילד לאפליקציה, ולעקוב אחרי תנועתו ללא ידיעתו, יכול להשתמש באפליקציית Glympse, שבניגוד ליישומים אחרים מאפשרת זיהוי מיקום גם ללא הורדת האפליקציה, באמצעות כל מכשיר המחובר לאינטרנט.

TeenSafe

האפליקציה TeenSafe מאפשרת להורים לעקוב אחר הודעות הטקסט של ילדיהם, והודעות פרטיות מרשתות חברתיות, לצד קבלת מידע כמו מיקומם הפיזי, שיחות נכנסות ויוצאות, פעילות בוואטסאפ, ואפילו גישה למסרים, הודעות ותמונות שנמחקו לכאורה מהמכשיר. אם הילד שלכם עובר שיימינג ומסתיר זאת מכם, זאת האפליקציה שתחשוף את האמת בפניכם.

mSpy

שירות mSpy מציע טכנולוגיה מתקדמת למעקב עבור מכשירים ניידים ומרחיב את הגישה גם לאימיילים פרטיים, הודעות SMS, שיחות סקייפ וכמעט כל צורה אחרת של תקשורת אפשרית.

סרטון שמסביר מהי אפליקציית TeenSafe

סייפי

אפליקציה בשם סייפי, שפותחה בישראל, מאתרת לאתר את המיקום המדויק שלו בכל רגע נתון. הפיתוח הישראלי מותקן על המכשיר של הילד ועוקב אחר מסלול התנועה שלו במקרה של "חריגות" לא צפויות במסלול תקבלו הודעה לטלפון שלכם. סייפי גם בוחנת מיקומים שבהם נמצא הילד במועדים קבועים לפי הרגליו ואופי פעילותו, ויכולה להציג אותם להורה על גבי מפה בכל רגע נתון.

I'mFINE

צמד המילים שהכי מדאיג הורים באשר הם הוא "לא זמין". אף הורה אינו רוצה לצלצל לילדו בשעת לילה מאוחרת ולגלות שאינו יכול להשיגו. לעתים קרובות הסיבה לכך היא שהסוללה נגמרה, ולשם כך פותחה על ידי תלמידי מקיף ג' באשדוד אפליקציית I'mFINE, שמאפשרת משלוח של הודעת הרגעה אוטומטית לחמישה אנשי קשר, עם אפשרות לציון מיקום GPS, רגע לפני שהסוללה מתה, או לפי אחוז הסוללה שתגדירו.

האפליקציות האלה עלולות לגרום להורים להרגיש חרדתיים מדי ולפתח אישיות של סטוקרים, ואין זו הרגשה נעימה. אין גיל "נכון" לתת לילדים טלפון נייד משלהם, זה תלוי בגילם, במצב המשפחתי וביכולת הכלכלית. בני הנוער רגישים מאוד לפרטיותם, אלו השנים בהן הם מעצבים את האישיות שלהם, והקשרים החברתיים שלהם מתקיימים גם ברשתות החברתיות. כדי לא "לשפוך את התינוק עם המים" כדאי מאוד לשתף אותם ברצון לדעת היכן הם נמצאים ומה עובר עליהם. שיחה שכזאת, בין הורה לילדו, יכולה להבהיר לנער או לנערה מהן דאגותיו של ההורה, והילדים יוכלו להרגיש שותפים, מבלי לחשוש שמא ההורים אינם סומכים עליהם ומרגלים אחריהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully