וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרינק של חורף: מסע בין הברים שיחממו לכם את הלב

6.12.2015 / 16:56

תתפלאו, אבל גם בתל אביב מרגישים את החורף וגם אם הרחובות חצי ריקים כבר עם רדת החשכה, מקומות הבילוי לא מפסיקים לפעום. שמנו מעיל ויצאנו להסתובב בין דלפקי השתייה האטרקטיביים ביותר

בר איסמי סלמה. אוראל סברן, מערכת וואלה! NEWS
מזרח תיכון חדש. בר האיסמי סלמה בדיזינגוף/מערכת וואלה! NEWS, אוראל סברן

שולחנות הישיבה על המדרכה הוכנסו פנימה, גם שלטי ההכוונה עם ציורי הבירה נעלמו מחשש שיוצפו בגשם ויקרעו לגזרים. התורים מתקצרים כי הפתיחה מתאחרת והשומר בכניסה מגיע רק כשמחשיך. עונת החורף מחייבת את ענף הברים להתנהג בהתאם ולא לפסוח על אף פרמטר: הליין המוסיקלי, התפריט, מערכת החימום, מספר המלצרים, כמויות האלכוהול וכו'.

תתפלאו, אבל גם בתל אביב מרגישים את החורף – בוודאי שלא כמו באזור הצפון הגשום ובטח לא כמו בירושלים הקפואה – אבל עבור מי שרגילים לשמונה חודשי לחות בשנה, גשם וירידה בטמפ' כבר מסמן התנהגות אקלימית קיצונית. ובכל זאת גם אם הרחובות חצי ריקים כבר עם רדת החשכה, מקומות הבילוי לא מפסיקים לפעום. מפת הברים של תל אביב, בה נעסוק הפעם, היא נרחבת ויהיה קשה לשים את האצבע על שלל דלפקי השתייה האטרקטיביים שמציעה העיר. ועדיין, יש כמה ברים שמשכו את תשומת הלב וספק גדול אם במהלך החורף הזה הם ירגישו פחות עסוקים.

בר רובי. יונתן נתן, מערכת וואלה! NEWS
טקס השלכת המפיות בבר הרובי/מערכת וואלה! NEWS, יונתן נתן

צפון תל אביב
למרות הסמיכות לטיילת השוממת בימי החורף, אזור הנמל דווקא שוקק גם בימים קרים. אם נכנסים קצת פנימה לכיוון מתחם הרחובות שנקרא "תל הקטנה" עשויים להיתקל בבר הרובי, ששוכן בסופו של שביל צדדי וצר בבניין ברחוב ירמיהו 7. למה עשויים? כי מדובר באחד הברים המחתרתיים שהכרתם, שמראהו מבחוץ לא מעיד כלל על האווירה השמחה שמתחוללת בפנים. ה"רובי" הצליח לצבור לעצמו קהל לקוחות נאמן שלא מחמיץ הזדמנות לבקר בו פעם אחר פעם, בין השאר כי בשעת חצות מתקיים שם טקס מלהיב שכולל זריקה המונית של מפיות על ידי הלקוחות והברמנים.

זה קורה מדי לילה מיד עם הישמע פזמון השיר Kaiser chiefs. פקחי איכות הסביבה לא יהיו מאושרים ממנו אבל אין ספק שאתם כן. כתובת: ירמיהו 7.

כמה רחובות משם, לכיוון דרום-מזרח, נמצא בר נוסף ששווה ביקור. "איסמי סלמה" שמו ותרגום חופשי למי שנהג להבריז משיעורי ערבית בביה"ס, מגלה שפירוש שמו הוא "שמי סלמה". לא במקרה, שמו של המקום הוא חלק מהקונספט שלו, בר מודרני ים תיכוני וכמובן, גם העיצוב הפנימי. מטבעות הזהב התלויות מהתקרה שמעל הבר, בשילוב קירות בטון חשופים והחלון הפנורמי שצופה על רחוב דיזנגוף, מצליחים ליצור תחושה של מזרח תיכון חדש.

אבל עם כל הכבוד למעצב המקום, האווירה באיסמי סלמה היא הסיבה האמיתית ששווה בגללה להיפרד מהפוך לערב אחד. זה לא כל כך נעים לראות בר סגור, אז חשוב שתדעו, איסמי פתוח רק בימי רביעי עד שבת. ברביעי תוכלו להיכנס לאווירה של פעם עם קצת נוסטלגיה בחסות מוסיקה של שנות ה-90, בימי חמישי ושישי מתקיימות במקום מסיבות מיינסטרים המופעלות בשיתוף פעולה עם בעלי המקום ואנשי מפתח מחיי הלילה, ובשבת ליין מסיבות לקהילה הגאה לנשים שאוהבות נשים. כתובת: דיזינגוף 98, תל אביב

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
בר הקנטה. באדיבות בר הקנטה,
בר הקנטה. אנשים יפים יוצאים מהבית/באדיבות בר הקנטה

מרכז תל אביב

במשך שנים רבות מתחמי הלילה של מרכז העיר שפעלו ברחובות כמו אלנבי, המסגר, הרצל ורוטשילד היו שם דבר וניקזו אליהם בליינים מכל הסוגים. אבל במהלך השנים הם איבדו מזוהרם לטובת מתחם הנמל, התחנה או גן החשמל. כעת הם חווים פריחה מחודשת ולא מעט ברים נוצצים כבר זיהו את הפוטנציאל הגלום בהם ולא היססו להחזיר עטרה ליושנה.

אחד מהם ממוקם דווקא ברחוב אחד העם הנוסטלגי ועונה לשם המוזר "אלפאבית". מדובר בבר מוסיקה ששם דגש על איכות הסאונד שלו. הצלילים שתשמעו שם הם בדיוק הסיבה למה מומלץ לכם להחליף את נעלי הבית המחממות בנעלי ריקוד ולצאת לקרוע את הרחבה.

ההתמקדות המוסיקלית שמה לה למטרה לייצר מנעד חדש של סגנונות והרכבים של ישאירו אתכם אדישים. אחד היתרונות באלפאבית הוא שגם אם לא נולדתם לרקוד, האווירה החשוכה משחררת ונותנת לזוז בחופשיות לקצב המוסיקה. המקום פתוח בימים שני עד שישי עם ליין מתחלף בכל יום. כתובת: אחד העם 54 תל אביב.

אם כבר להחזיר עטרה, אז רוטשילד הוא המקום המתאים לכך. אחרי מספר מגה-ברים שלוכדים את מרב הפעילות, הגיע הזמן לבר אמיתי שמקדם תרבות שתייה רצינית ועמוקה יותר. לא תמצאו שלט ניאון בכניסה אליו אבל הבוקסא, הוא אחד המקומות המעניינים בעיר. מיקומו בין שתי רשתות גדולות כמו ארקפה ומקדולנד'ס, לא מעיד על אופיו ההיפסטרי אבל העיצוב הפנימי שלו כן. ויטרינות גדולות שקופות ובפנים אוסף ענק ומרשים של בובות ויניל מקוריות, הן רק חלק מהמנעד היצירתי שלו שיובא במיוחד מאירופה ואמריקה. כתובת: רוטשילד 31 תל אביב.

אחרי רוטשילד, בל נשכח את גן העיר, אולי אחד האתרים המרכזים בתל אביב אבל גם אחד המפוהקים. הדיסוננס שלו מוכר וידוע: מצד אחד תנועת קהל כמעט בלתי פוסקת ומצד שני, דממה לילית. בחודשים האחרונים נפתח בגן העיר בר בשם "קנטה" ששינה קצת את האווירה במקום. מדובר בחלל לא קטן של בר וחלל גדול עוד יותר של מרפסת.

המיקום של הבר והסקרנות סביבו מושכת אליו לא מעט אנשים יפים שמהווים סיבה מספיק טובה להתנתק לכמה רגעים מהתנור ולצאת לדרינק. המרפסת של הקנטה (200 מ"ר לפחות) הותאמה לעונת החורף כך שניתן להגיע גם כשיורד גשם. כתובת: גן העיר, אבן גבירול 71, תל אביב.

בר הבוקסא. בר הבוקסא,
בר הבוקסה. בר אמיתי שמקדם תרבות שתייה רצינית/בר הבוקסא

לפני שמדרימים כדאי לחנות מול התיאטרון הלאומי, שם נפתח, מול הבימה, בר חדש בשם "רובינא". השם של המקום הוא על שמה של אחת השחקניות הגדולות שידע עולם התיאטרון בישראל, חנה רובינא. אבל אם אתם לא חובבי תאטרון או סטודנטים למשחק, מה שיוציא אתכם מהבית גם כשבחוץ יורד ברד, הישר אל בר הרובינא הוא כנראה מבחר הבירות שיש למקום להציע.

בבר החדש שנפתח בספטמבר האחרון תהיה לכם את האפשרות לבחור בירה מתוך מגוון של 20 סוגי בירות מהחבית ועוד 30 סוגי בירות בבקבוקים. אם בירות זה לא הקטע שלכם, או שבדרך לבר שיניתם את דעתכם, כמה מטרים ליד הרובינא נמצא בר היין "גאזטה". אל תרגישו לא נעים לשנות לוקיישן, בכל זאת מדובר באותם בעלים. כתובת: מרמורק 6 תל אביב.

כולי עלמא. בן פלחוב, ספק 500
כולי עלמא. מקום מפגש להיפסטרים/ספק 500, בן פלחוב

דרום תל אביב

בשנות התשעים הייתה זו שכונת פלורנטין שהיתה מעוז השיק התל אביבי ומשאת נפשם של צעירים רבים ומתווכי דירות שגזרו קופון שמן על מעריצי סדרת הטלוויזיה שתיארה את החיים בשכונה. קרבתה של פלורנטין ליפו, הרתיעה לא מעט משפחות וזוגות צעירים מלהתגורר בה אבל כיום המצב שונה לחלוטין. אזור דרום תל אביב כולו מתפתח בקצב מדהים ולא רק כרישי הנדל"ן אחראים לכך. גם הבליינים זיהו אותה וכמובן, בעלי הברים.

אחד הברים שעונים על מאפייני השכונה הוא ה"כולי עלמא", מקום מפגש להיפסטרים שלא מחמיצים הזדמנות ליהנות מדרינק לילי בפיג'מות. מדובר בבר בסגנון ברלינאי הממוקם באזור עבודות הרכבת הקלה. אם רוב העסקים שמסביב די מתבאסים מהחפירות שהתחילו לא מזמן, יכול מאוד להיות שדווקא בכולי עלמא מרוצים מהבלגן ותחושת אתר הבנייה שנוצרה באזור ומוסיפה לתחושת המחתרתיות והשוני של המקום.

אמנות ותרבות הן חלק מתעודת הזהות של ברלין וגם כאן הערכים האלה לא נעלמים וניתן דגש על אומנות ותרבות עם תערוכות מתחלפות. עוד במדרגות המובילות לקומה התחתונה אפשר לראות מייצג וידאו ארט וגרפיטי על הקירות שנותנים את התחושה שמדובר בבר בברלין. כתובת: מקווה ישראל 10 תל אביב.

הלאה. נעלה קצת לכיוון שוק הכרמל למה שנקרא דרום-מרכז העיר. שם נפגוש את האריא בר עם החלל הניו יורקי המוקפד שלו. עוד לפני שנכנסים אל תוך בר האריא אפשר להתרשם מעבודות השימור שנעשו למבנה שהיה נטוש במשך שנים רבות וזכה לחיים חדשים. ראוי לגלות שהבר עצמו הוא חלק מקומפלקס שמאכלס גם את מסעדת השף של גיא גמזו (רפאל לשעבר) הממוקמת בקומה העליונה. כך שהאורחים בידיים טובות, במיוחד אלה הרעבים שיכולים להזמין מנות מתוך תפריט המסעדה לצד המשקה. כתובת: נחלת בנימין 66, תל אביב.

באותו רחוב נמצא בר השפגט, בר גאה שכבר הספיק לקנות את שמו כמקום המפגש האידיאלי של קהילת הגייז. למרות התדמית העולמית של תל אביב כעיר גאה, מספר הברים המיועדים לקהילה הוא מצומצם ולכן השוס הגדול. כתובת: נחלת בנימין 43 תל אביב.

סורא מארה. סורא מארה,
אחד החללים המרתקים בתל אביב/סורא מארה

מנחלת בנימין נטפס (תרתי משמע) לרחוב סעדיה גאון הסמוך לבית מעריב ורחוב קרליבך. ספק גדול אם בר הסוראמארה יזכה להיכנס לרשימת האטרקציות התיירותיות של לונלי פלאנט, אבל נראה שלאיש שם אין יומרות כאלה. הוא שוכן בקומה העשירית של בניין משרדים ישן וכדי להגיע אליו תצטרכו לעבור בין קירות החניון המלוכלכים מפיח מכוניות.

אחרי המעלית הדי מלחיצה, ממתין אחד החללים המרתקים בתל אביב. גג ענק מעוצב כמו חממה עם צמחייה נופלת ועץ זית ענק במרכז ומבט המספק נוף פנורמי של כל פינה בעיר. אל תתפלאו אם ממש לידכם שם בגובה תרגישו את השמים רועמים ושוצפים. זה חלק מהשואו. כתובת: סעדיה גאון 24, תל אביב.

לסיכום, נראה שבתל אביב, האוויר הקר לא חודר את מעטפת האלכוהול ובתוך הברים הולך להיות חם גם בתקופת החורף הקרובה. הבשורות הטובות הן שכרגע המנעד הקיים תורם לתחושת הגיוון ומעלה את רמת העניין והתחרות, ולכם רק נותר לבחור. אז מה תרצו לשתות היום?

וואלה! NEWS בשיתוף Schwepps
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully