וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזבו אתכם מגוגל: משרדי Airbnb הוכתרו כמשרדים השווים ל-2015

29.12.2015 / 10:38

העובדים מדלגים בין יעדים אטרקטיבים מסביב לעולם מבלי לזוז מהמשרד, חלקם אפילו שותפים לעיצוב חדרים משתנים. כך הצליחו משרדי Airbnb להאפיל על גוגל ולגרוף את התואר הנחשק של המשרדים שהכי טוב לעבוד בהם. הצצה פנימה

צילום מסך

אם אתה מעיר את השעון, מדלג בשמחה מהמיטה וממהר להגיע לעוד יום בעבודה- סימן שאתה עובד באייר בי אנד בי. מידי שנה מפרסם האתר האמריקני, Glassdoor, את "50 המקומות שהכי טוב לעבוד בהם" בארצות הברית וברחבי אירופה. מה שהופך את הדירוג הזה לאמין במיוחד, היא שיטת הדירוג שנעשית בעילום שם על ידי עובדים ועובדים לשעבר, בחברות המתחרות. השנה 2015 נבחר, AIRBNB, למקום שהכי טוב לעבוד בו, והחליף את גוגל שזכתה בתואר המחמיא אשתקד.

אז איך נראה המקום שהכי כיף לעבוד בו? המשרדים של האתר ששינה את החוקים בתיירות העולמית ומשמש כמתווך בין בעלי דירות מסביב לעולם לתיירים שמחפשים מקום לינה, הם לא עוד משרד מעוצב. הקונספט העיצובי מאפשר לעובדים לחוות כל יום באופן שונה לחלוטין ולדלג בין יעדים אטרקטיבים מסביב לעולם מבלי לזוז מהמשרד.

מיהם האנשים שהניקיון עושה להם טוב ומרגיע אותם?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המודל המרכזי של כל החברה שוכן במשרדים שבסן פרנסיסקו/מערכת וואלה!, צילום מסך

המטה המרכזי- סן פרנסיסקו

המטה המרכזי של החברה בסן פרנסיסקו הפך למודל העיצובי של כל משרדי החברה שנפתחו אחריו. משרד האדריכלות, gensler בשיתוף עם משרד העיצוב, interior design fair, הסבו מבנה ישן בן ארבע קומות לבניין שמבטא את רוח החברה ועובדיה. החזון של מייסדי החברה היה ליצור סביבת עבודה שמספקת חוויה תיירותית. חדרי המשרדים והחללים הציבוריים החולשים על 16,000 מ"ר עוצבו כמו הדירות המוצגות באתר. במקום חדר משרדים סטנדרטי עם שולחן וכיסא, נכנסים העובדים לתוך משרד המעוצב בדיוק כמו דירה בנורבגיה או בברזיל. כדי ליצור מבנה שמאגד בתוכו את מהות החברה- הקפיטריה, חדרי הישיבות ופינות הישיבה עוצבו כהעתק מדויק של מטבחים, סלונים ופינות ישיבה של דירות המוצעות להשכרה באתר.

בלב המבנה נוצרה חצר פנימית (אטריום) ומסביבה ממוקמים המשרדים. מי שיושב במשרד יכול ליהנות מתאורה טבעית, מבט אל האטריום הירוק, ואפילו להציץ אל תוך "הדירות" שממול. יושבי האטריום יכולים להביט לקומות המשרדים ולצפות באתר שלהם קם לתחייה- דירה באייסלנד ולידה וילה במקסיקו. מידי יום בוחר כל עובד בסביבת עבודה שונה. כך שכל יום הוא חוויה חדשה ומרגשת- התפאורה לוקחת את העובד לדירה באיטליה, כשלמחרת יש לו את האפשרות להעביר את היום בדירה ביפן.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כמו לנדוד בין מדינות מבלי לזוז מהמשרד. המטה המרכזי של החברה בסן פרנסיסקו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ויש גם אזורים אישיים במטה המרכזי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מרכז השירות הטלפוני- פורטלנד, אורגן

בדרך כלל מוקדי השירות הטלפוני הם ההפך המוחלט ממקום עבודה אידיאלי. לרוב, תמצאו חלל פלורוסנטי עמוס בקיוביקול ועובדים די מרירים. במקרה של מוקד שירות הלקוחות של אייר בי אנד בי החוויה היא שונה בתכלית. מוקדני השירות של החברה (המטפלים בבעיות שוטפות כגון: אובדן מפתחות לדירה, בעיות בתפעול האתר וכדומה) זכו לחלל נעים ומסביר פנים.

האדריכלים, Aaron Taylor Harvey and Rachael Yu, נשכרו כדי לתכנן מחדש סביבת עבודה עבור כ-250 מוקדנים. שלב התכנון כלל מחקר מקיף כדי להבין את הצרכים והעדפות של העובדים במשרד. סביבת העבודה הקודמת עוצבה כחלל משותף ללא מקומות עבודה מוגדרים ואישיים. צמד האדריכלים החליט לבטל את "הכיסאות המוסיקלים" ולגבש חלל עבודה מוגדר עבור כל עובד, כאשר סביבת העבודה כולה יוצרת שלווה והנאה.

מוקדני השירות מתחילים את היום באיזור שנקרא מתחם נחיתה. שולחנות גדולים עם תאי איחסון אישיים פורסים באופן שמאפשר להם להביט על כל הפינות השונות במשרד ולהחליט כיצד ירצו להמשיך את היום- פינות ישיבה, ישיבה באיזורים פרטיים ומבנה גדול עשוי מעץ שמספק תחושת פרטיות במרכז החלל. כמיטב המסורת העיצובית של משרדי החברה, ישנם משרדים פרטיים שמעוצבים כמו הדירות המוצעות להשכרה באתר. כחלק מהרצון לאפשר לעובדים תחושת שייכות תוכננו מספר חדרים משתנים שמועצבים על ידי העובדים עצמם.

צמד האדריכלים טוען שהודות למעורבות העובדים במהלך כל שלבי התכנון והבנייה נוצר מודל אידיאלי למוקדי שירות. העיצוב בא להחליף את תחושת החרדה שנוצרת בחלל עבודה פתוח ולא מוגדר- לחלל מרגיע שיוצר תחושת שייכות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם במרכז השירות הטלפוני השקיעה החברה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המטבח של המרכז הטלפוני השוכן בפורטלנד/מערכת וואלה!, צילום מסך

משרדי החברה- דבלין, אירלנד

משרדי החברה באירלנד עברו בשנה שעברה למשכנם החדש. המשרד שתוכנן על ידי משרד האדריכלים, heneghan peng, מורכב ברובו מחללי עבודה פתוחים ושיתופיים תוך שילוב התרבות האירית. איזור הקבלה מעוצב כמו פאב אירי, כאשר הרצפה מחופה בפסיפס שפורק מפאבים מקומיים שפעלו בתקופות שונות. תאי טלפון בצבעי ירוק ובז' שמזוהים עם אירלנד מוקמו בחלל המשותף ומשמשים לניהול שיחות אישיות.

חללי העבודה המשותפים עוצבו כמבני עץ מאווררים, המבנים הזהים כלפי חוץ נושאים שמות של ערים מהעולם. עיצוב הפנים של כל יחידה נעשה באופן זהה לנכס שמוצע להשכרה באותו המקום. לאורך החלל הוצב ספסל שאורכו כ-12 מ' בעל שיפועים שיוצרים מקומות ישיבה שונים. חדר הישיבות בנוי משני יחידות עץ אשר יכולות להתחבר למבנה אחד או להתפצל לשני חדרי ישיבות מופרדים. בחלק האחורי של החלל נבנה איזור משותף שמשמש לפגישות פורמליות וגם לשיחות חולין עבור העובדים שמבקשים לקחת פסק זמן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדי אן איי של אירלנד בא לידי במשרדי החברה ששוכנים שם/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חללים שיתופיים המשלבים את התרבות האירית/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ואיך אפשר אירלנד בלי פאב?!/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully