וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהיה לוהט: הטרנדים החמים של השנה בספורט

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף עם הטוטו

4.12.2015 / 17:29

האולימפיאדה בברזיל, אליפות אירופה לנבחרות בצרפת, שנת השיא של עומרי כספי ב-NBA, הימורים על מרוצי סוסים וטירוף ה-UFC. כל מה שצריך לדעת על שנת 2016 בספורט

עיצוב הלפיד למשחקים האולימפיים 2016.
השנה זה קורה. ריו 2016

לשנת 2016 אפשר כבר עכשיו להצמיד את הכינוי "שנת ספורט". שניים מאירועי הספורט הגדולים ביותר - האולימפיאדה ואליפות אירופה לנבחרות בכדורגל - ייערכו בקיץ הקרוב, יחד עם לא מעט אירועים מעניינים נוספים במהלך השנה.

רגע אחרי ששנת שנת 2016 יצאה לדרך, ריכזנו עבורכם את הטרנדים החמים של השנה בספורט - מעומרי כספי, דרך האולימפיאדה ועד הימורים על מרוצי סוסים. מוכנים?

seperator

ריו 2016

נכון, מדובר באירוע המתרחש פעם בארבע שנים, אבל האולימפיאדה היא לא "עוד אירוע", אלא אירוע הספורט הגדול מכולם. המשחקים האולימפיים ה-31 ייערכו לראשונה בעיר דרום אמריקאית, ריו בברזיל, ויתקיימו בפעם השלישית בהיסטוריה במהלך חודשי החורף (שתי האולימפיאדות הקודמות שנערכו בחורף היו באוסטרליה). מלבד העובדה שמדובר באירוע ענק בפני עצמו, לנו, כישראלים, יש סיבה נוספת לצפות במשחקים האולימפיים. לפחות 17 ספורטאים ישראלים (כולל הנבחרת בהתעמלות אומנותית) הבטיחו את מקומם בתחרויות, והיד עוד נטויה.

אמנם יש עוד לא מעט זמן עד לתחילתם של המשחקים (5 באוגוסט), אך נראה שיש למה לצפות. ברזיל אירחה לפני כשנתיים את המונדיאל ועשתה זאת בהצלחה רבה. בנוסף לדרמות ואירועי הספורט הרבים שמצפים לנו במהלך התחרויות השונות, תתקיים הריצה היוקרתית מכולן, הריצה למרחק של 100 מטרים, בה ייקח חלק האצן המהיר בכל הזמנים, אוסיין בולט הג'מייקני, שירוץ בפעם האחרונה באולימפיאדה, ועשוי, כפי שעשה פעמים רבות, להפתיע מיליונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
בניין בשיפוץ מעל פאבלה, משקיך לעבר איפאנמה, לקראת ריו 2016. GettyImages
אוטוטו זה קורה. שיפוצים לקראת המשחקים/GettyImages

עומרי כספי

עומרי כספי החל את עונתו השביעית בליגת הכדורסל הטובה בעולם, ה-NBA. תחילת דרכו של כספי ב-NBA הייתה מרגשת לא רק עבורו, אלא גם עבור עם ישראל כולו. "הישראלי הראשון בליגה הטובה בעולם", זעקו כותרות העיתונים, ורבים התעוררו בשעת לילה מאוחרת רק כדי להיות עדים להיסטוריה. אבל אט אט העניין סביבו דעך, וכמו דברים רבים, העובדה שישראלי משחק ב-NBA הפכה לעניין שבשגרה.

ואז הגיעה העונה הנוכחית - עונת השיא בקריירה של פורוורד סקרמנטו קינגס, שרק לאחרונה קלע מול הקבוצה הטובה מכולן, האלופה המכהנת, גולדן סטייט ווריירס, שיא קריירה של 36 נקודות, שהצטרף לתצוגות נהדרות במשחקים שלפני כן. הוא זכה לכותרות רבות בארצות הברית ומעמדו ב-NBA גדל בצורה משמעותית. האם שנת 2016 תהיה הטובה בקריירה של כספי? אם ימשיך כך, נראה שיש למה לצפות.

עומרי כספי שחקן סקרמנטו קינגס. GettyImages
בדרך לעונה הטובה בקריירה? כספי מטביע, קרי מביט/GettyImages

יורו 2016

צרפת עוד לא התאוששה מפיגועי הטרור הקשים שפקדו את המדינה באמצע נובמבר, וכבר בעוד מספר חודשים תארח את טורניר הכדורגל השני בחשיבותו בעולם - אליפות אירופה לנבחרות. בעקבות האסון הקשה בבירה פריז, רבים טענו שיש להעתיק את היורו למדינה אחרת, אך צרפת התעקשה והטורניר היוקרתי ייערך בכל זאת על אדמתה.

נבחרת ישראל אמנם לא תהיה שם, אך כמעט כל הנבחרות הטובות ביבשת יהיו גם יהיו. במשך חודש שלם (10 ביוני עד 10 ביולי) נזכה לראות את הכוכבים הכי גדולים נאבקים על הזכות להניף את הגביע האירופי. האם טורניר הכדורגל הגדול באירופה יעזור לצרפת להשתקם, והאם הכול יתנהל כשורה? התשובות לכך בעוד מספר חודשים.

הקמע של יורו 2016 בצרפת. רויטרס
חודש של כדורגל. הקמע של היורו/רויטרס

הימורים על מרוצי סוסים

"המעודכנים" שבינינו בוודאי לא הופתעו לגלות שמי שנבחר על ידי גולשי "ספורט אילוסטרייטד" לאישיות השנה בספורט העולמי הוא לא אחר מסוס המרוץ, "פרעה אמריקאי". אחרי הכול, ענף מרוצי הסוסים נחשב בקרב חובבי הספורט בעולם לאחד המלהיבים והמרתקים, ומכאן גם שההימורים המתקיימים על מרוצים אלו מציגים חוויה מסוג אחר, הכוללת תמהיל של ריגוש גבוה ואדרנלין שמציף את הגוף מרגע שהמרוץ יוצא לדרך ועד לקו הסיום.

בעולם מגלגלת תעשייה זו מאות מיליארדי דולרים, כשהימורים על מרוצי סוסים באנגליה בלבד מגלגלים כ-100 מיליארד ליש"ט בשנה - כמעט פי שניים מתקציבה השנתי של מדינת ישראל.

כמו לא מעט דברים שמגיעים לישראל באיחור אופנתי, נדמה שגם ההימורים על מרוצי סוסים עומדים לפרוץ כאן בשנה הקרובה ולסחוף את הישראלים חובבי האדרנלין הידועים בחיבתם לריגושים מידיים.

כיום, מי שמציע בישראל הימורים על מרוצי סוסים הוא הטוטו באמצעות המותג "RACER". בשלב זה מוגבל האישור שקיבל הטוטו מהכנסת, ולכן מציע למהמרים הישראלים מרוצים מאנגליה ומאירלנד בלבד, כשמדובר על עשרות מרוצים מדי יום. "RACER" נמצא בלמעלה מ-400 תחנות בכל רחבי הארץ, וניתן למצוא אותו גם באתר ובאלפיקציה המציעים מגוון משחקים על כל מרוץ, כשהמשחק הפופולרי ביותר הואWin , שמטרתו לבחור את הסוס המנצח במרוץ. ומה היתרון הגדול? בתוך כשלוש דקות בלבד, פרק הזמן הממוצע של מרוץ, תגלו אם הרווחתם או הפסדתם.

מרוץ סוסים. AP
קצת באיחור, אבל הגיע גם לפה. מרוץ סוסים/AP

UFC

Ultimate Fighting Championship, או בקיצור UFC, הינו ארגון קרבות ה-MMA (אומנויות לחימה משולבות) הגדול בעולם. בארצות הברית הוא זוכה לחשיפה עצומה, לא פחות מפוטבול או NBA. בתקופה האחרונה החל גם הקהל הישראלי להיחשף לשואו האדיר שמביאים איתם הקרבות השונים, משתי סיבות עיקריות.

הראשונה - הלוחם הישראלי, נועד להט. להט, הנלחם במשקל נוצה (עד 66 קילוגרם) אמנם לא פתח ברגל ימין את דרכו ב-UFC כשהפסיד בצורה אכזרית בקרב הראשון, אך ניצח בשני הקרבות שלאחר מכן ולראשונה, יילחם במגה-אירוע שיזכה לחשיפה גדולה הרבה יותר. ניצחון בקרב הרביעי בארגון - והקרב, שייערך ב-6 בפברואר בלאס וגאס, לא יהיה האחרון של להט ב-UFC בשנת 2016.

הסיבה השנייה: הכוכבים הגדולים של הארגון. בשנים האחרונות הפכו הלוחמים לכוכבים של ממש. לשחקנים הוליוודים אפילו. רונדה ראוזי, אלופת העולם לנשים לשעבר, הפכה לפורצת דרך בענף וקונור מקגרגור, הילד הרע של עולם ה-MMA, שינה לגמרי את פני הענף. פלא שגם הישראלים נדלקו?

לוחם ה-MMA הישראלי נועד להט. AP
השנה שלו? להט/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully