וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 המסעדות הבולטות שנפתחו ב-2018

29.12.2018 / 7:40

שנת 2018 הביאה עמה לא מעט מסעדות מעניינות לסצנה הקולינרית, הנה ה-15 הבולטות שבהן, אז בכמה כבר יצא לכם לאכול?

קפה נורדוי, ת"א

קרפצ'יו טונה. אלון מסיקה, מערכת וואלה! NEWS
אלגנטי ומינימליסטי/מערכת וואלה! NEWS, אלון מסיקה

קפה נורדוי, המסעדה המדוברת של קבוצת דא דא ודא במלון נורדוי בקצה מדרחוב נחלת בנימין בתל אביב בהובלתו של שף עינב אזגורי. תפריט המסעדה מרפרר למטבחים בצרפת, ספרד ואיטליה, בהגשה אלגנטית מינימליסטית, בחלל יפה עם תאורה מעומעמת, תפריט יין מכובד, וקצת תחושת חו"ל.

קפה נורדוי, נחלת בנימין 27 תל אביב, 050-3388833

אייבי, ת"א

אייבי. דרור עינב, דרור עינב
קינוח קרם לימון ומרשמלו באייבי/דרור עינב, דרור עינב

אייבי היא הצלע השלישית במשולש המסעדות של האחים יותם ואסף דוקטור עם מסעדת האחים האהובה ודוק האלגנטית. אייבי מציעה גם היא התמקדות בחומרי גלם מקומיים ודגים מהים התיכון, עם גריל פחמים לוהט ואווירה לוהטת לא פחות, ואחת מהמרפסות הכיפיות שראינו כאן בתל אביב לאחרונה.

אייבי, לינקולן 16 תל אביב, 03-7775161

עוד באותו נושא

שאלת השאלות: איפה אוכלים באיזור זכרון יעקב?

לכתבה המלאה

הרצל 16 ודיסקו טוקיו, ת"א

תמנון צרוב על קרם דלעת יפנית. שחף הבר,
אסיאתית עם סטייל/שחף הבר

בתחילת חודש ינואר רותי ומתי ברודו (קבוצת R2M) פתחו את הרצל 16 אחרי טיזינג ארוך ואחרי ששברו את ליבם של רבים כשסגרו את רוטשילד 12. מהר מאוד הפכה החצר של הרצל 16 למקום הנכון להיות בו, ויעידו על כך רשימות ההמתנה לשולחן. חצר יפהפיה, במה להופעות, אלכוהול ותפריט שמדבר אסיאתית אבל שומר על הסטייל של רותי ומתי. אחרי כמה חודשים נפתחה גם דיסקו טוקיו, אחותה הגדולה של הרצל 16, בוגרת, רצינית ויפנית יותר. רותי ומתי עשו זאת שוב.

הרצל 16 ודיסקו טוקיו, הרצל 16 ת"א, 03-5544300

קפה פופולר, ת"א

קפה פופולאר. מתן כץ,
לוהט במרתף של קפה פופולר/מתן כץ

שף אבי ביטון קם מהספסל וחוזר למשחק עם קפה פופולר, גסטרו בר עדכני במלון ג'ייקוב סמואל בפינת הרחובות דיזנגוף-ארלוזורוב בתל אביב. התפריט שומר על הסטטוס קוו הים תיכוני של ביטון, באווירה נעימה ברחוב התל אביבי או באווירה סקסית בבר שבמרתף.

קפה פופולר, דיזנגוף 197 תל אביב, 03-5552020

איגרא רמא, ת"א

ראמן קר באיגרא רמא. נמרוד סונדרס, נמרוד סונדרס
ראמן קר באיגרא רמא/נמרוד סונדרס, נמרוד סונדרס

הצמד ענר בן רפאל ותמיר מיכאלי, אשר הקימו לפני שנתיים את מונאר, פתחו בספטמבר האחרון את איגרא רמא, מסעדה מקומית המתבססת אך ורק על חומרי גלם מקומיים ועונתיים שמגיעים למסעדה ישירות מהחקלאים, ללא ספקים וללא תיווך. בתפריט תמצאו הרבה דגים טריים, מנות מבוססות ירקות, קריצות למנות ישראליות שכולנו מכירים מהבית, כמו מנה שנקראת פתיתים של אסם, ועוד הרבה מנות שעושות המון כבוד לחומרי הגלם, בלי יותר מדי משחקים.

איגרא רמא, ברנר 2, 03-7787533

OPA, ת"א

OPA. תומר הלפרין,
מחקר מעמיק של חומרי גלם מהצומח/תומר הלפרין

מסעדתה מבוססת הירקות של שף שיראל ברגר שלקחה את תחום מחקר חומרי הגלם הטבעוניים לשלב הבא והיא מציגה היום ב-OPA תפריט של מנות המבוססות על הצומח בלבד, בטכניקות בישול מתקדמות ובהגשה אלגנטית, בחלל בצבעים בהירים ועיצוב נקי.

OPA, החלוצים 8 תל אביב, 052-5838245

הולה, ת"א

מסעדת הולה של ויקטור גלוגר. אפיק גבאי,
מול הים/אפיק גבאי

לאחר 20 שנה סגר שף ויקטור גלוגר את מסעדתו קלואליס ופתח את הולה, מטבח שף מתקדם בו הוא מגיש כמה מהקלאסיקות המזוהות עימו מהמטבח הספרדי, אבל גם הרבה מנות חדשות, עדכניות וקלילות שמוגשות בחלל המעוצב, שבעבר אכלסה מסעדת רפאל המיתולוגית, עם נוף לים כמובן.

מסעדת הולה, רחוב הירקון 87 תל-אביב, 03-5759060

מלכה, ת"א

מסעדת מלכה. דרור עינב, דרור עינב
פורט סעיד בגרסה הכשרה/דרור עינב, דרור עינב

מלכה היא הפרויקט המשותף של אייל שני, שותפו שחר סגל, וקרן דואליס, שבדומה למסעדת ליליות ששכנה שם במשך כמה שנים, הרימו מסעדה שהיא מיזם קולינרי חברתי בשיתוף עמותת על"ם בו בני נוער המוגדרים כצעירים בסיכון עוברים הכשרה במקצוע הטבחות. מסעדת מלכה היא קצת פורט סעיד למבוגרים, בגרסתו הכשרה, עם מוזיקה עליזה, אלכוהול שנמזג בנדיבות וכמיטב המסורת של שני חלק מהמנות מוגשות על ניירות קרטון ובשקיות נייר.

מלכה, הדפנה 2 ת"א, 03-6091331

קוקו במבינו, ת"א

קוקו במבינו.
חגיגה רועשת וצבעונית

זוכה העונה השישית של מאסטר שף, טום אביב, פתח בינואר את קוקו במבינו, מסעדה איטלקית עם פרשנויות ים תיכוניות משלו למטבח האיטלקי. המקום, כמו גם האוכל, צבעוני ועליז, עם הרבה צ'ייסרים שעפים באוויר. השנה גם פתח אביב גם את מזללת ההמבורגר Fat Cow בצפון דיזנגוף.

קוקו במבינו, הלל הזקן 12 תל אביב, 054-3377667

לוקס, חיפה

טרטר ערבי. אפיק גבאי,
טרטר ערבי בלוקס/אפיק גבאי

שף עלאא מוסא יצא מגבולות החומה של העיר העתיקה בעכו ופתח מקום עדכני וצעיר, עם תפריט שלוקח את ההשראה שלו מהשוק ומהמטבח הערבי, בפרשנויות אישיות ובאווירה קלילה רוויה באלכוהול, שמתאימה במיוחד לרחוב הנמל העירני בעיר התחתית בחיפה.

לוקס LUX, הנמל 13 חיפה, 077-2060970

ביסטרוק, קיבוץ חצור

פאי תאנים. טל בדרק,
פאי תאנים של ביסטרוק/טל בדרק

אחרי עשור במטבחי עילית חוזר שף שאול קויפמן (לשעבר סנטה קתרינה) הביתה לקיבוץ חצור, ושם במבנה הסילו הישן שאיכלס בעבר מועדון רוק מקומי מיתולוגי, הוא פותח את הביסטרוק - מסעדת שף משוחררת מכל התחייבות עם תפריט עונתי מתחלף, טאבון שפולט החוצה מאפים וירקות ופינה פסטורלית וירוקה בתוך הקיבוץ.

ביסטרוק, קיבוץ חצור, 058-6757087

נאיה, בית נקופה

בהשקעה אדירה נפתחה השנה מסעדת נאיה במיקום הלא שגרתי בבית נקופה, מסעדה שמגדירה את עצמה מסעדת הרים אסיאתית, שמציעה חוויה אורבנית בלב האזור הכפרי הזה, פיוז'ן אסיאתי עדכני עם מטבח פתוח מבפנים ונוף הררי ירוק מבחוץ.

נאיה, שביל הלולים 154 בית נקופה, 02-9900070‏

זאדה, יפו

פנקייק שחור פירות יער. איליה מלניקוב,
יפו בגבוה/איליה מלניקוב

במלון דריסקו היפהפה במושבה האמריקאית ביפו נפתחה זאדה עם תפריט שכולו מחווה לתרבות ההדוניסטית העותמאנית ולארוחות השחיתות המפוארות שהוגשו לסולטאנים עם בופה ארוחת בוקר מפואר ומנות צהריים וערב שמוגשות בצלחות מהודרות בחלל מעוצב ויפהפה.

זאדה, רחוב אוארבך 4 תל אביב יפו, 03-741000

הדקל 3, ירושלים

הדקל. יהב דרייזין,
מופע להטוטים קולינרי/יהב דרייזין

קבוצת מחניודה שבראשה השפים אסף גרניט ואורי נבון שולחת את ידה הארוכה ופותחת מקום נוסף בירושלים - הדקל 3, מין גסטרו בר מודרני, בו מלהטטים מאחורי הבר שני יוצאי משחקי השף אסף סרי ואורן אסידו, במופע גסטרונומי עם אש ועשן ותפריט ירושלמי יוקרתי בהגשה מסקרנת.

הדקל, הדקל 3 ירושלים, 02-5333442

L28, ת"א

רוטולו חובזה ותרד. אנטולי מיכאלו,
במה קולינרית לכוכבים עולים/אנטולי מיכאלו

האחים ירזין למודי הנסיון פרשו את חסותם על הפרויקט הזה שהוקם בקומת הלובי של בניין העמותה לחדשנות ישראלית. L28 היא מסעדה גדולה ומעוצבת שבמטבחה יעמוד כל חצי שנה שף ישראלי אחר שיציג תפריט חדש ופרשנות משלו לאוכל. הראשונה לפתוח היא שף שולי וימר שהגיעה למיזם הישר ממסעדת ריבר המצליחה בלונדון.

L28, לילבלום 28 תל אביב, 03-9003560

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully