וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב כמרקחה: פריחתם של ברי הקוקטייל

14.12.2015 / 12:00

תרבות השתייה שכבשה בסערה את העולם בשנות השמונים והגיעה לשיאה בסרטו המצליח של טום קרוז, חוזרת שוב לפקוד את דלפקי הברים. הנה כמה ברי קוקטייל ששווה לפקוד

בר זו ביזו. זו ביזו,
ענף האלכוהול נהנה ממיצוב חדש. Zou Bisou/זו ביזו

איך שלא תערבבו את זה, ההיסטוריה חוזרת. הביטוי הזה נכון כמעט בכל תחום וקשה לראות גם את תחום האלכוהול חומק ממנו. תרבות השתייה שכבשה בסערה את העולם בשנות השמונים והגיעה לשיאה בסרטו המצליח של טום קרוז, חוזרת שוב לפקוד את דלפקי הברים ומוסדות הבילוי ולא מתביישת להתערבב אפילו עם חלמון של ביצה. כן, הבנתם נכון: It's time for a cocktail.

השאלה כעת היא רק איפה ניתן למצוא את המקום המתאים שירקח עבורכם את הקוקטייל האולטימטיבי וישאיר גם מקום לתבל בחוויות מעניינות.

עד לפני עשור בערך זה עוד נחשב לגימיק מצליח. "סקס על החוף", "אוקטובר האדום", הליידי המושלמת" ו"אורגזמה פרועה" – היו רק חלק מהשמות שהחליקו על הלשון של הבליינים מבלי שבכלל ידעו מה נרקח בתוך הכוס. התופעה הזאת לא החזיקה מעמד הרבה זמן ופינתה את מקומה למגה ברים שהציעו תרבות שתיה שטחית יותר, זולה ובעיקר מהירה. הרום פינה את מקומו לוודקה והטקילה חזרה אף היא למדף התחתון. הנטייה לרוץ לרחבת הריקודים באקסטזה הייתה גדולה יותר מאשר הצורך להשקיף על העולם דרך הקש העגול של הקוקטייל.

ברי הקוקטייל ששווים ביקור

אבל מאז זרם הרבה ורמוט ונדמה שכבר אפשר להודות בפה מלא: ברי הקוקטייל שתפסו תאוצה לאחרונה ברחבי תל אביב לא מתכוונים להעלם. ההוכחה הטובה ביותר לקביעה הזאת היא הימצאותו של הקוקטייל בר החדש "פרנץ 57" ברשימת 101 best new cocktail שלgaz regan's Bar-Banter הבינלאומי, שמאגד כל שנה את הרשימה מכל העולם ובר "האימפריאל" ששובץ במקום גבוה ברשימת הברים הטובים בעולם בדירוגים שונים שביצעו שני המגזינים הלונדוניים הנחשבים Drinks International Magazine וה- Spirited Award.

גם בארץ קצר בר "אימפריאל" שבחים ודורג ראשון בתחרות המקומית שערך המותג Schweppes ב-2014 ואולם, ככל שהפרסים השונים מעידים על יכולתו של "אימפריאל" ומתחריו התל אביביים כמו "בל- בוי", "קונסיירז", "זו-ביזו" ואחרים לזקק משקאות ממרכיבים יצירתיים, נדמה שההישג הכי גדול שיירשם לזכותם טמון דווקא במיצוב החדש שסיגלו לענף האלכוהול כולו, שעומד לעבור את מה שחווה תחום המסעדנות.

בר אימפריאל. אימפריאל,
אימפריאל בר. בין עשרת הטובים בעולם/אימפריאל

אימפריאל – הירקון 66 תל אביב, בתוך מלון אימפריאל

בר קטן ואינטימי הממוקם במלון אימפריאל ברחוב הירקון ברצועת החוף הדרומית של תל אביב. בר האימפריאל דורג באחרונה ברשימת הברים הטובים בעולם וקטף לא מעט תארים ופרסים בינלאומיים וגם את תואר בר השנה של המותג Schweppes ב-2014. אבל מה שבאמת תורם לחוויה הבינלאומית שלו הוא העיצוב האנגלי המוקפד ושפת הממלכה ששולטת על הבר. כמו כן, שווה לצפות בעבודת הרוקחות של הברמנים ולהתפעל מהמיומנות הגבוהה.

מה תשמעו ברקע: ג'אז וסווינג דרך רוקנרול וסרף

על הצלחת: סטייק ויאטנמי - נתחי סינטה צרובה עם הרבה עלים ארומטים, בוטנים, רוטב דגים וצ'ילי.

מה מתערבב: "סטורמי אולד פאשן" - קוקטייל וויסקי חזק, מעט מלוח ומעושן שמורכב משני סינגל מאלטים, טאליסקר סטורם וסינגלטון בתוספת שני סוגי ביטרס, נקטר אגבה, ג'ינג'ר וליקר דובדבנים. מוגש בכוס אולד פאשן נמוכה עם קוביית קרח גדולה וקליפת אשכולית.

פרנץ בר. בן יוסטר, ספק 500
בר קוקטיילים חדש שעוצב בהשראת ניו אורלינס/ספק 500, בן יוסטר

פרנץ – ברנר 2 תל אביב

בר קוקטיילים חדש שעוצב בהשראת בירת הקוקטיילים העולמית, ניו אורלינס שבארצות הברית וממוקם בלוקשיין ששימש בעבר את בר הקוקטיילים HIDE AND SEEK. על תפריט הקוקטיילים אחראי אורון לרנר (בר אימפריאל לשעבר), עובדה שמעלה את רף הציפיות כלפי המקום. הבר עצמו בפנים יחסית קטן אבל מוביל לחצר מרשימה עם הרבה ירוק שנחמד לשבת בה, אם מזג האוויר מאפשר זאת.

מה תשמעו ברקע: מוסיקת ג'אז קלילה.

על הצלחת: crab cake קציצות סרטנים עם סלרי ושום, עלי מנטה עם עגבניות בבישול ארוך ואיולי דבש ושום.

מה מתערבב: קוקטייל אזמרלדה - ג'ין פלימות', שארטרז צהוב, סירופ מנגו שעושים במקום, דבש מבושל בעלי אקליפטוס, ליים טרי ותערובת תבלינים קריאולית.

קונסיירז' בר. אור מני, ספק 500
גביעי קוקטייל ענקיים שאפשר להזמין לשולחן ולחלוק/ספק 500, אור מני

קונסיירז' – דיזינגוף 95 תל אביב

בניגוד לשאר ברי הקוקטיילים בעיר שבחרו להתאכסן בחללים קטנים ואינטימיים, בקונסרייז', הגודל מקבל ממד משמעותי. מדובר בחלל לא קטן עם שני ברים רחבים המצופים שיש, חלל פתוח עם לא מעט מקומות ישיבה מסביב, ואפילו על השולחנות ניתן להבחין בגביעי קוקטייל ענקיים שאפשר להזמין לשולחן ולחלוק. אין ספק שמדובר במיינסטרים של ברי הקוקטיילים, גם מבחינת הקהל וגם מבחינת העיצוב בדומה לאח הגדול של המקום, הרום סרוויס.

מה תשמעו ברקע: מוסיקה מכל העולם. לפעמים די-ג'ייז מובילים מגיעים לנגן במקום.

על הצלחת: סטייק כרובית מתובל בסומק ופפריקה מעושנת מוגש על קרם שעועית לימה עם טרגון צ'ילי וגרידת לימון, סלסה, וחינה שחורה ושבבי שקדים.

מה מתערבב: ג'אנגל בוגי – קוקטייל טרופי המורכב מבקארדי, קוקוס אננס פסיפלורה, מנגו וליים.

זובי זו בר. זובי זו,
Zou Bisou. תחושה של מלון פאר/זובי זו

Zou Bisou – בין יהודה 186 תל אביב

כבר בכניסה ל- Zou Bisou עולה התחושה כאילו מדובר בסט של סדרת הקאלט "מד מן". עיצוב הבר מותאם לברים של שנות ה- 60 בניו יורק ומבט מבחוץ משקף עשרות מנורות רגילות שהגדרת תפקידן רחוקה מלהאיר. כדי להיכנס למקום עוברים דרך דלת מסתובבת שחורה ומרשימה שמזכירה כניסה ללובי של מלון פאר. בפנים ממתינות ספות אדמות, כיסאות בר עם דוגמת פרחים ופסנתר כנף שגורם לך להצטער שהפסקת ללימוד לנגן בגיל 8. במקום מעבר לתפריט קוקטיילים עשיר יש תפריט אוכל חדש של השף דויד פרנקל (מסעדת פרונטו).

מה תשמעו ברקע: מוסיקה אקלקטית. שמשתנה בהתאם לדי ג'יי שמתארח.

על הצלחת: סשימי דג ים ואצות מטוגנות.

מה מתערבב: קוקטייל ג'יני הנדריקס - שורש גינגר, בזילקום, רצועות מלפפון כתושים ג'ין, מידורי ליקר ומירין.

דיזינגוף 223. ?סטודיו מולוקו אנד רושיאנו?, ספק 500
בר 223. טאפטים ישנים, שנדלייר גדול והרבה עץ/ספק 500, ?סטודיו מולוקו אנד רושיאנו?

223 – דיזינגוף 223 תל אביב

המקום הראשון בתל אביב שהגדיר את עצמו קוקטייל בר כבר ב-2008. מדובר בבר קטן ושכונתי שמעוצב בסגנון של שנות ה-20, טאפטים ישנים, שנדלייר גדול והרבה עץ. גם הברמנים והמלצרים במקום עוזרים לחזור לתקופה אחרת, עם פריטי לבוש הכוללים שלייקס, וסטים ואפילו פפיון. כשבוחנים את הלבוש של הברמנים לעומק, אפשר גם להבחין במעין צמידים הנמצאים על גבי השרוולים של החולצה, כיאה לסגנון הלבוש של אותה תקופה.

מה תשמעו ברקע: בין פאנקי לאלקטרו סווינג ועד למוסיקה שחורה.

על הצלחת: מיני בורגר - שתי לחמניות שמרים מתוקות עם איולי פלפלים לצד פאטאטס בראבס.

מה מתערבב: פיצג'רלד – ג'ין, ליים, סירופ קנה סוכר, עשי תיבול וקוויאר של פירות מוגש בגביע עם קרח וקליפות הדרים.

בל בוי בר. סטודיו מולוקו אנד רושיאנו, ספק 500
תפאורה שכאילו נלקחה מהמאה הקודמת/ספק 500, סטודיו מולוקו אנד רושיאנו

בל בוי – ברדיצ'בסקי 14 תל אביב

קל להישאב לעולם התוכן והחוויה שמציע בר ה"בל בוי". וילונות עבים שמנתקים את האורחים לחלוטין ממה שמתרחש בחוץ, תקרה עם אלמנטים שנראית כאילו נלקחה מהמאה הקודמת ובר שנראה כמו תפאורה. אלמלא הסמארטפון שמבצבץ בכיס היה נדמה שבאמת אפשר לחזור אחורה בזמן.
המקום קטן ואינטימי, לרגעים יש תחושה שאתה נמצא בו לבד. כשתתחילו להתלבט מה להזמין, הדבר הראשון שתסתכלו עליו הוא לאו דווקא התפריט, אלא השולחנות מסביב והכוסות המיוחדות שבהן מגישים את הקוקטיילים. מתי באחרונה לגמתם משקה מאמבטיה עם ברווז וקצף או מקונכיית ים? קחו בחשבון שיש סיכוי גבוה שההזמנה שלכם תתבסס על מראה החיצוני של הכוס ולא על מה שבתוכה. היתרון בבחירה כזאת הוא להיפתח לשילובים שיכול להיות שלא היית מזמין כשהם כתובים על הנייר.

מה תשמעו ברקע: ג'אז, סווינג, דיקסילנד ואפילו קלאסיקות רוק.

על הצלחת: ניוקי סולת עם פטריות יער מוקפצות.

מה מתערבב: Breakwater - רום שהושרה בפירות יבשים, משחת תמרינדי, ליים טרי, תה גרגירי יער, ליקר נפוליאון, קצף קוקוס ופרחים אכילים.

קוקטייל אזמרלדה. בן יוסטר, ספק 500
אזמרלדה. לנער היטב ולחיים!/ספק 500, בן יוסטר

קוקטייל לסיום

לסיכום, אי אפשר בלי מתכון לקוקטייל אזמרלדה שיעשה לכם את השבוע:
45 מ"ל ג'ין פלימות
15 מ"ל שארטרז צהוב
30 מ"ל ליים טרי
15 מ"ל סירופ מנגו אמיתי
15 מ"ל דבש מבושל בעלי אקליפטוס
10 מ"ל חלבון ביצה
2 דשים קריאול ביטרס
לנער היטב, לסנן ולקשט באורגנו טרי ופרחי אמנון ותמר. שיהיה לחיים.

וואלה! NEWS בשיתוף Schwepps

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully