וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגוף כבר יודה לכם: עשרה יתרונות של שתיית קפה

וואלה! NEWS בשיתוף Yellow

4.1.2017 / 6:36

מניעת דיכאון, הורדה במשקל, שיפור בתפקוד המוח, הורדת הסיכוי לחלות בסרטן, אלצהיימר ושחמת הכבד וזה לא הכול: המשקה הפופולרי לא רק טעים ומעורר - הוא גם מלא ביתרונות בריאותיים

עובדות על קפה. ShutterStock
אז תשתו עוד כוס קפה/ShutterStock

1. קפה מפיח באנשים אנרגיה מחודשת שמאפשרת להם לתפקד יום אחר יום אחר יום, אבל את זה כולנו יודעים.

2. מתברר שהמשקה העתיק לא רק מעורר, אלא גם יכול להפוך אתכם חכמים יותר, וזה מדעי: ברגע שהקפאין נספג במערכת הדם ועושה דרכו למוח, הוא חוסם קולטני אדנוסין ומאפשר לרמות הנוראפינפרין והדופמין לגדול. התוצאה? שיפור בתפקוד המוח, לרבות מצב הרוח, זמן התגובה והתפקוד הקוגנטיבי.

3. מחקרים מצאו כי צרכני הקפה מקטינים את הסיכוי שלהם לחלות בסרטן הכבד ב-40 אחוז. במחקר אחר, בו השתתפו ב-489 אלף איש, נמצא כי אנשים ששותים 4-5 כוסות קפה ביום מקטינים את הסיכוי שלהם לחלות בסרטן המעי הגס ב-15 אחוז.

4. שותי הקפה נמצאים בסיכון נמוך יותר לחלות באצלהיימר. למרבה הצער, למחלה הקשה עדיין אין תרופה, אך מי שמעוניין לצמצם את סיכוייו לחלות בה, מוטב שיושיט יד לכוס הקפה הקרובה. מספר מחקרים הוכיחו שהסיכויים של שותי הקפה לחלות באלצהיימר נמוכים יותר ב-65 אחוז לעומת אלה שלא. הדברים נכונים גם לגבי מחלת הפרקינסון.

5. מחקרים אף מצאו שלקפאין השפעות חיוביות במחלת הסכרת סוג 2 - מחלה ממנה סובלים למעלה מ-300 מיליון איש ברחבי העולם. על פי מחקרים, הסיכוי של לוגמי הקפה לחלות במחלה יורד ב-23-50 אחוז לעומת אנשים שלא צורכים קפאין על בסיס קבע.

קפה אלגנטי. ShutterStock
טעים, מעורר ובריא/ShutterStock

6. קפה יכול לעזור לכם להוריד במשקל. מספר מחקרים הוכיחו שצריכת קפאין באופן קבוע יכולה להגביר את קצב חילוף החומרים ב-3-11 אחוז, ואף תורמת לשריפת שומנים.

7. שתו קפה לפני חדר הכושר. מתברר כי קפאין מגביר בין היתר את רמות האדרנלין בדם, ומסוגל לשפר את תוצאות האימונים הגופניים ב-11-12 אחוז.

8. יש בו ויטמינים. אולי זה לא נשמע כמו הרבה, אך בכוס קפה אחת תשיגו 11 אחוז מכמות ה-B12 שעליכם לצרוך ביום אחד, שישה אחוז מכמות ה-B5, שלושה אחוז מכמות האשלגן ושני אחוז מכמות המגנזיום שעליכם לצרוך ביום נתון.

9. הגנה על הכבד. מחקרים הוכיחו שהאנרגטיים ביותר בינינו, ששותים ארבע כוסות קפה או יותר, מורידים את הסיכוי שלהם לחלות בשחמת הכבד ב-80 אחוז.

10. קפה משפר את מצח הרוח, מגביר את ייצרון הסרוטונין ודופמין, ובכך מקטין את הסיכוי שתיכנסו לדיכאון. שתי כוסות קפה ביום מקטינים את הסיכוי של אדם ממוצע ליטול את חייו ב-50 אחוז.

לרכישת מכונת קפה לוואצה באתר Yellow, לחצו כאן

  • עוד באותו נושא:
  • קפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully