וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת הצלה: המקרים שריגשו את הישראלים בשנת 2016

עמית שחם בשיתוף בזק

8.1.2010 / 15:40

שיימינג? הסתה? לא רק. לפי דו"ח האינטרנט 2016 של בזק, כ-85 אחוזים מהגולשים נחשפו במהלך השנה לבקשות עזרה ברשתות החברתיות - וחלקם נרתמו לעזור. הנה כמה דוגמאות לקרש ההצלה שסיפקה הרשת

אחת הטענות המרכזיות נגד הרשתות החברתיות הן שהן כלי שרת עבור המבקשים להכפיש, לעשות שיימינג, להסית, לקרוא לאלימות והרשימה השלילית עוד ארוכה. לפי דו"ח האינטרנט לשנת 2016 של חברת בזק, תופעת השיימינג ברשת ממשיכה לנסוק, עד כדי כך ש-68 אחוזים מהגולשים נחשפו לשיימינג במהלך השנה החולפת לעומת 58 אחוזים בשנת 2015.

אבל הצפת רגשות על המקלדת פועלת לשני הצדדים. לפי בזק, 85 אחוזים מהגולשים נחשפו לבקשות למעשים טובים, בראשן עזרה כלכלית, עזרה בריאותית וסיוע לבעלי חיים. הנתונים הללו מלמדים שלשימוש ברשתות חברתיות יש יתרונות רבים והישראלים רק מחכים להזדמנות כדי לפתוח את הלב. הנה כמה מקרים שריגשו במיוחד בשנת 2016.

"ילד הנקודות" ארז גאון

הפוסט שריגש: סיפורו של ארז גאון, ילד חייכן שסובל מבעיה רפואית נדירה המתבטאת בנמשים גדולים על כל גופו. אמו, שכבר רגילה למבטים אשר מקבל בנה מהסביבה, החליטה לפרסם פוסט מרגש על בנה ועל כמה כוח שהוא נותן לה. כל זאת קרה בעקבות אם ובתה שלעגו לארז ברחוב. האם אפילו לא כעסה על כך, אלא פשוט הדגישה בפוסט כמה שהילד שלה מדהים.

איך הגיבו הגולשים: מיד לאחר פרסום הפוסט המרגש החלו גולשים רבים להעלות תמונות שלהם מעוטרים בנקודות שצוירו על פניהם כאות הזדהות עם ארז. לא רק גולשים אנונימיים העלו תמונות אלא גם דודו של ארז – יהורם גאון.

המחשב עם התמונות של רני

הפוסט שריגש: המחשב האישי של סיוון פישר-חיוני נגנב ובתוכו תיקיית הזיכרונות והתמונות של בתה המנוחה שנפטרה לפני שלוש שנים. יום למחרת האירוע פרסמה סיוון פוסט מרגש בפייסבוק שקורא לגולשים לסייע במציאת המחשב בעל התוכן היקר.

איך הגיבו הגולשים: הפוסט של סיוון הפך ויראלי במהירות, עם אלפי שיתופים והתגייסות מרשימה של משטרת ישראל. יום לאחר פרסום הפוסט, אותר המחשב הגנוב ועליו כל התמונות של רני.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

לעולם לא אשאיר אותך לבד

הפוסט שריגש: יוגב הראל, דובר ההתאחדות הישראלית לכלבנות, פרסם פוסט בו הוא קורא לבעלי כלבים להצטלם עם כלביהם כדי להעלות את המודעות לנטישת כלבים. הקמפיין עלה בקיץ וזאת משום שבתקופת החופש כלבים רבים ננטשים בעקבות חופשות משפחתיות.

איך הגיבו הגולשים: תוך ימים ספורים הפוסט הגיע לאלפי שיתופים ולייקים. כמובן שמספר רב של בעלי כלבים העלו תמונה עם חברם הטוב ביותר, כולל מפורסמים רבים.

תרומת הכליה למוטי פטיש

הפוסט שריגש: בתו של מוטי פטיש, גבר בגיל 58, שסבל במשך שנתיים מאי ספיקת כליות בעקבות מחלת הסוכרת, פרסמה פוסט בפייסבוק ובו חיפשה תורם כליה לאביה, כנגד כל הסיכויים והמאגרים הרפואיים.

איך הגיבו הגולשים: גלית אביצרור, בת 39, שאינה מכירה את מוטי ואת משפחתו, נתקלה במקרה בפוסט והחליטה לתרום כליה למוטי ולמעשה הצילה את חייו. הסיבה לטענתה: תרומת איברים חשובה אף יותר מלידה.

בר המצווה של נהוראי

הפוסט שריגש: נהוראי, נער חרדי בן 13 מצפת, הסובל מגידולים בגופו ועובר טיפולים קשים ומסובכים במחלקה האונקולוגית בבית החולים שניידר לילדים, חשש כי ביום בר המצווה שלו יהיה לבד ולא יחגוג. למעשה, אמו טענה שבכה כל הבוקר עקב חשש זה. חברה של המשפחה פרסמה פוסט בשם אמו וקראה לעם ישראל להגיע ולשמח את בנה ביום בר המצווה שלו.

איך הגיבו הגולשים: בתוך שעות קיבל הילד אלפי הודעות משמחות, שיתופים והמון אנשים שהבטיחו להגיע ולשמח אותו ביום בר המצווה שלו. הפוסט נחל הצלחה גדולה כל כך והוביל לאלפי שיתופים, עד שבסופו של דבר הרבה נאלצה המשפחה לכתוב פוסט נוסף שבו קראה לאנשים להפסיק להגיע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully