וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקופנהגן ועד סרי לנקה: היעדים החמים של לונלי פלאנט לשנת 2019

24.10.2018 / 8:34

מגזין התיירות הנודע פרסם את רשימת המקומות הכי מומלצים לבקר בהם ב-2019 - וכדאי שתציצו בה עוד לפני שאתם מתחילים לעשות תכניות. אז מהי העיר הכי טובה לחופשה ואיזו מדינה בראש הרשימה הנוצצת? זה הזמן לפתוח יומנים

טיול סתיו ושלכת בקופנהגן, דנמרק/צילום: זיו ריינשטיין

בווידאו: סיור בקופנהגן - העיר שנבחרה להכי טובה ב-2019

עוד לא חשבתם לאן נוסעים בשנה הבאה? מצוין, כי מגזין התיירות לונלי פלאנט מפרסם השבוע את רשימת היעדים הטובים ביותר לבקר בהם בשנת 2019 - וכדאי שתציצו בה עוד לפני שאתם מתחילים לעשות תכניות. רשימת הייעדים של תנ"ך התיירות מחולקת לתת רשימות של עשר המדינות המובילות, עשרת האזורים הטובים עשר הערים הטובות ועשרת היעדים בהם תקבלו את התמורה הטובה ביותר לכסף שלכם.

אז מה המקומות שיציפו לכם את אינסטגרם בשנה הבאה? במקום הראשון ברשימת המדינות החמות ביותר לביקור בשנת 2009 הציבו בלונלי פלאנט את סרי לנקה, מדינת האי שמדרום לתת היבשת ההודית. לראש רשימת הערים הטובות ביותר מגיעה בירת ממלכת דנמרק קופנהגן, והאזור החם ביותר לבקר בו בשנה הבאה יהיה, על פי הדירוג של לונלי פלאנט, מחוז פיימונטה (Piemonte) שבצפון איטליה.

"לסרי לנקה בהחלט יש את הרגע שלה תחת השמש המשוונית, והשינוי מגיע במהירות", כתבו עורכי לונלי פלאנט. "לאחר עשרות שנים של סכסוך אזרחי המדינה הזו מתעוררת כעת לחיים. היום יש לה יותר מתמיד מה להציע למשפחות, לאנשים שמתעניינים באקו-תיירות, למכורים לאדרנלין ולפודיז - והכל במגוון של תקציבים". למקום השני בדירוג המדינות הגיעה גרמניה, עליה נכתב שהיא "תטביע אותך באלכימיה מעוררת של מסורת וחזון. להעפיל לראש הר, להסתתר בטירה מימי הביניים, לרכב דרך על אופניים דרך מטעי כרמים או לגמוע בירות בפאב ביתי - כל אלה הן חוויות ראויות באותה המידה".

זימבבואה נבחרה להיות המדינה השלישית הטובה ביותר לשנת 2019, ומדריך לונלי פלאנט משבח אותה בתור "אחד היעדים הבטוחים ביותר באפריקה" ומוסיף כי היא "התברכה במקומיים אולטרה ידידותיים, פארקים לאומיים מלאים ב'חמשת הגדולים', חורבות ארכיאולוגיות שהן אתרי מורשת עולמית, הרים מלאי יערות וגישה למפלי ויקטוריה האדירים". יתר המדינות ברשימה הן פנמה, קירגיזסטן, ירדן, אינדונזיה, בלארוס, סאו טומה ופרינסיפה, ובליז.

עשר המדינות הטובות ביותר לשנת 2019 של לונלי פלאנט:

1. סרי לנקה
2. גרמניה
3. זימבבואה
4. פנמה
5. קירגיזסטן
6. ירדן
7. אינדונזיה
8. בלארוס
9. סאו טומה ופרינסיפה
10. בליז

בדירוג האזורים, מסבירים בלוני פלאנט את הכתר שהעניקו למחוז אזור פיימונטה (או באיטלקית: "למרגלות ההר") בכך שמדובר במקום מושבה של העיר טורינו בה פורחות כיום סצינות של אומנות ושל מוזיקה אלקטרונית. האזור כולו, שמוקף בהרי האלפים ועמוס בשטחי גידול של גפנים, "שופע שבילי הליכה אלפיניים מרוחקים וכפרים פסטורליים בעמקים, המציעים את היין האדום הטוב ביותר באיטליה". האזור שהגיע למקום השני, קטסקיל שבארצות הברית, התברך על פי המדריך "במסעדות שמציעות אוכל מהחווה אל השולחן, מבשלות בירה בהתאמה אישית ומגוון הולך וגדל של קולקטיבים אמנותית ומקומות להופעות וקונצרטים".

למקום השלישי הגיע אזור צפון פרו, "בו נמצאים כמה מהנופים הפרועים ביותר בעולם" על פי המדריך. במקום הרביעי ברשימת האזורים החמים של השנה הבאה ממוקם במרכז האדום באוסטרליה שמציע את אחת מחוויות הטיולים העוצמתיות ביותר בעולם: צפיה בשמש זורחת מעל מונולית אבן החול של אולורו (Uluru), אתר מורשת עולמית הממוקם במרכז היבשת האוסטרלית.

האזור החמישי הטוב ביותר לבקר בו בשנת 2019 הוא ההיילנדס והאיים הסקוטיים, המתוארים בלונלי פלאנט כ"אחד החלקים הפרועים, הכי פחות מיושבים והנופיים ביותר ביבשת אירופה". יתר האזורים המדורגים ברשימה הם המזרח הרחוק של רוסיה שנמצא בין האוקיינוס השקט לאגם בייקל במזרח סיביר ושהגיע למקום השישי, אחריו בהתאמה אזור גוג'ראט (Gujurat) שבמערב הודו, פרובינציית מניטובה (Manitoba) שבקנדה, חבל נורמנדי (Normandy) בצרפת, ועמק אלקוי (Elqui) שבצ'ילה.

עשרת האזורים הטובים ביותר לשנת 2019 של לונלי פלאנט:

1. פיימונטה, איטליה
2. הרי קטסקיל, ארה"ב
3. צפון פרו
4. המרכז האדום, אוסטרליה
5. ההיילנדס והאיים הסקוטיים
6. המזרח הרחוק ברוסיה
7. גוג'אראט, הודו
8. מניטובה, קנדה
9. נורמנדי, צרפת
10. עמק אלקוי, צ'ילה

חופשה אורבנית

קופנהגן היא העיר מספר אחת לבקר בה בשנת 2019 קובעים עורכי לונלי פלאנט, שביססו את החלטתם בעיקר על סצנות הקולינריה והעיצוב המובילות של העיר, שתיהן בעלות שם והשפעה עולמית. שנג'ן (Shenzhen) שבמזרח סין דורגה במקום השני בזכות "שפע של עיצובים חדשים וחדשנות טכנולוגית". בהמשך הרשימה נמצאות העיר השנייה בגודלה בסרביה נובי סאד (Novi Sad) אותה מתארים עורכי לונלי פלאנט כעיר "אלגנטית אך רגועה, עם פסטיבלים גדולים ואזור צ'יינה-טאון שפורח לכדי מחוז של תרבות אלטרנטיבית".

במקום הרביעי נמצאת מיאמי שבפלורידה. "זו פרוסה של גן עדן טרופי", נכתב במדריך, "שהפכה בשנים האחרונות למרכז מתפתח של אמנויות, יעד לפודיז ואזור חדשני בכל הנוגע לתכנון עירוני". יתר הערים ברשימה הן בירת נפאל קטמנדו, בירת מקסיקו מקסיקו-סיטי, בירת סנגל דקר, סיאטל שבוושינגטון, זאדאר שלחופי קרואטיה ומקנס שבצפון מרוקו.

עשר הערים הטובות ביותר לשנת 2019 של לונלי פלאנט:

1. קופנהגן, דנמרק
2. שנג'ן, סין
3. נובי סאד, סרביה
4. מיאמי, פלורידה, ארה"ב
5. קטמנדו, נפאל
6. מקסיקו סיטי, מקסיקו
7. דקר, סנגל
8. סיאטל, ארה"ב
9. זאדאר, קרואטיה
10. מקנס, מרוקו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully